niedziela, 25, luty 2018

Kahoot to bezpłatna aplikacja do tworzenia interaktywnego quizu. W zaledwie kilka minut można stworzyć niesamowite narzędzie dydaktyczne, które odmieni każdą lekcję. Dodaj wideo, obrazy i rysunki do pytania i wzmocnij zaangażowanie swoich uczniów! Wykorzystaj urządzenia mobilne uczniów i zaplanuj ciekawą lekcję powtórzeniową!

Rozwój nowych mediów sprawia, że edukacja wkracza w nowy wymiar. Wiedza zaczęła być ogólnodostępna i przekazywana w łatwo przyswajalnej formie. To duże udogodnienie dla wszystkich którzy dążą do poszerzania swoich horyzontów. Ostatnie lata pokazują, że treści przekazywane w formie wideo zyskują na popularności. Dlatego jedną z ciekawszych propozycji dzielenia się wiedzą zaproponowała fundacja WikiVid.

Wordle to bezpłatna aplikacja online do generowania "chmury wyrazów". Chmury dają większą wagę niż słowa, które pojawiają się w tekście źródłowym. Można stworzyć chmury z różnymi czcionkami, wzorami i kolorami. Można je wydrukować lub zapisać do galerii Wordle.

NoteBookCast to wirtualna, darmowa tablica, współpracująca z dowolnymi urządzeniami bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania. Uczniowie, nie opuszczając ławki mogą umieszczać na niej swoje odpowiedzi/wypowiedzi, a efekt widzi cała klasa!
Chcesz ożywić lekcję, a nie masz pomysłu jak to zrobić?

Pewnie każdy z nas ma trochę inne rozumienie tytułowego e-learningu w edukacji. Dla części z nas e-learning jest synonimem platformy e-learningowej.

Czy jesteśmy w mniejszości?

Są tacy, którym e-learning kojarzy się z innymi narzędziami i uważają, że platforma e-learningowa klasy LMS czy LMCS jest już passe. Nie moją rolą jest oceniać i rozstrzygać, które z tych rozwiązań jest skuteczniejsze z punktu widzenia realizacji celów edukacyjnych!
Spróbuję wam zaprezentować moje rozumienie edukacyjnego e-learningu.

Strona 1 z 6

Czasopismo elektroniczne otwartej edukacji. Wpis do Rejestru Dzienników i Czasopism Sądu Okręgowego w Poznaniu pod numerem RPR 3488.

Licencja

Czasopismo elektroniczne otwartej edukacji. Wpis do Rejestru Dzienników i Czasopism Sądu Okręgowego w Poznaniu pod numerem RPR 348